Úspěšně jsme implementovali Archibus, informační systém pro Facility Management a správu infrastruktury, který slouží nejen jako interní systém pro podnikovou komunikaci, ale jako nástroj pro komunikaci s našimi klienty. Použití systému Archibus jakožto CAFM systému (Computer Aided Facility Management) vede k efektivnímu řízení podpůrných procesů facility managementu, který umožňuje individuální nastavení programového řízení průběhu procesů pro objednatele díky technologii řízení pracovních toků, které jsou definovány do tzv. workflow, které spravují naši systémoví pracovníci tak, aby byl systém upraven na míru klientovi. Sledování dodržování SLA, kontroly plnění a s tím spojené analýzy jsou samozřejmostí systému.
Archibus je používán přes internetový prohlížeč v počítači a jako uživatelsky jednoduchá mobilní aplikace.
Níže uvádíme několik základních reportů a funkcí Archibus.
• Archibus umožňuje automatické vytváření přehledů pravidelných činností dle SLA a reakčních časů požadovaných klientem. Tyto pravidelné činnosti jsou automaticky předávány pracovníkům FM v jejich mobilních aplikacích a klient má dokonalý přehled o plánovaných a již provedených pravidelných činnostech.
• Helpdesk je požadavkový systém pro automatizaci procesů. Helpdesk umožňuje jednoduché zadávání nových požadavků od klientů a FM pracovníků. Moduly Helpdesku slouží ke komunikaci s klientem při zpracování požadavků, návrhů řešení, schvalování cenových nabídek, informování o provádění činností, vyhodnocování požadavků a pro uchovávání záznamů, tedy jejich sledování v průběhu času a plnění požadovaných služeb.
• Dispečink pracuje s kalendářem prací, kde se jednoduchým a intuitivním způsobem předává informace o plánovaných a provedených činnostech. Dispečink pracuje v návaznosti na identifikátory (QR kódy) spojené se sledováním GPS souřadnic pracovníků FM pomocí mobilních aplikací.
• Systém umožňuje:
◦ Okamžitou informaci pro pracovníka FM o harmonogramu činností po načtení QR kódu
◦ Doložení provedení prací pomocí fotografií z místa plnění
◦ Vyhodnocení efektivity prováděných služeb – pohyb po pracovním úseku
Jednoduché rozhranní pro řešení skladového hospodářství a předávání informací o aktuálním stavu
Analýza veškerých finančních parametrů napříč portfoliem.
Umožňuje predikovat vývoj nemovitostního portfolia.
Nástroj pro správu a analýzu nemovitého portfolia.
Evidence nájemních smluv.
Rozúčtování nákladů a tvorba fakturace.
Tvorba a schvalování rozpočtů na investiční akce.
Řízení projektů ve všech jejich podstatných fázích včetně procurementu a Ganttovo grafu.
Plánování obsazenosti ploch.
Umístění zaměstnanců na pracovní místa, evidence dat o zaměstnancích, plány obsazenosti.
Interní rozúčtování ploch dle jednotlivých odborů a úseků.
Analýza energetických spotřeb, podružná měření, analýza vyúčtování.
Sledování produkce odpadů, automatizované roční hlášení.
Správa havarijních plánů (co se má stát, když…).
Compliance management - ne jen preventivní údržba má své zákonné povinnosti.
Komplexní nástroj pro evidenci nutných školení, pracovních pomůcek a pracovních úrazů.
Webový prohlížeč 3D BIM modelu.
Systém pro sledování KPI a zobrazení trendů a výstrah přímo na úvodní obrazovce strategické finanční analýzy.
Stažení mobilní aplikace. Informace o zadaných požadavcích a sledování stavu. Informace o zahájení a dokončení práce úklidového pracovníka.